Preview

Herald of Siberian Institute of Business and Information Technologies

Advanced search

DEVELOPMENT OF INDEPENDENCE OF CADETS OF EDUCATIONAL ORGANIZATIONS OF THE MINISTRY OF INTERNAL AFFAIRS OF THE RUSSIA BY MEANS ELECTRONIC INFORMATION AND EDUCATIONAL ENVIRONMENT

Abstract

In this work, the key object is the establishment «of the formation of student’s self-development subjects of independence». This problem cannot be solved without theoretical conditionality, which allows to ensure its implementation. To determine the content, possibilities, conditions, management mechanisms of the formation of self-education subjects of self-education, it was necessary to turn to the essential characteristics of the concepts of «independence», «formation», «subject of self-education», «mechanism of management of the formation of a subjective position», revealed in -pedagogical literature, which determined the choice of the research concept, on the basis of which a solution to the problem, tasks and goal achievement is proposed. The psychological and pedagogical aspects of the concept of self-organization are considered, the main features defining independence as a psychological-pedagogical category. Independence is understood as one of the main qualities of a person, which is expressed in the readiness to set and achieve a specific goal, using his strength, to accomplish it. The methodology of synergetics is used as a systematic approach to the development of independence of future employees of the internal affairs of the Russia. The system approach is focused on the disclosure of the object being studied, which ensures the formation of MIA employees as subjects of self-development independence and allows you to reveal the individual and original way of development of each person. The features of the formation of the structure of the electronic information and educational environment with the requirements of the federal state educational standards of the new generation are given. Self-organization of independence, through the electronic informational and educational environment, requires intensive thinking from cadets of educational organizations of the Ministry of Internal Affairs of Russia, solving various cognitive tasks and acts as a form and means of training that in each specific educational situation and discipline correspond to the achievement of a pedagogical goal

About the Authors

O. V. Emelyanova
Far Eastern Law Institute of the Ministry of Internal Affairs of the Russia
Russian Federation


V. S. Dunin
Far Eastern Law Institute of the Ministry of Internal Affairs of the Russia
Russian Federation


Y. V. Bronenkova
Far Eastern Law Institute of the Ministry of Internal Affairs of the Russia
Russian Federation


References

1. Приказ Минобрнауки России от 16.11.2016 № 1424 (ред. от 13.07.2017) «Об утверждении федерального государственного образовательного стандарта высшего образования по специальности 40.05.02 Правоохранительная деятельность (уровень специалитета)» // Справочная правовая система «КонсультантПлюс».

2. Арбузов, П.В. Современные системы управления обучением для организации интерактивных форм проведения занятий [Текст] / С.В. Гуде, А.Г. Карпика, С.В. Леймакина // Математические методы и информационно-технические средства: материалы XII всероссийской научно-практической конференции. Ростов-на-Дону. 2016. C. 20-24.

3. Дворянкина, Е.К. Теория и практика развития студентов как субъектов учения и самообразования: учебно-методическое пособие для студентов [Текст] / Е. К. Дворянкина. - Хабаровск: Изд-во ДВГГУ, 2006. -

4. с.

5. Дворянкина, Е.К. Моделирование образовательной системы вуза по развитию студентов как субъектов будущей профессионально-педагогической деятельности: дисс…докт. пед. наук [Текст] / Е.К. Дворянкина. - Москва: Изд-во МПГУ, 2012. - 419 с.

6. Исаева, Т.Е. Формирование самостоятельности как интегрального качества личности подростков: автореф. дис. … канд. пед. наук [Текст] / Т.Е. Исаева. - Ростов н/Д., 1990.

7. Краевский, В.В. Общие основы педагогики [Текст] / В.В. Краевский. - М.: Изд. центр «Академия», 2005. - 256 с.

8. Литвинов, В.А. Унификация электронной информационно-образовательной среды образовательных организаций МВД России [Текст] / В.А. Литвинов // Вестник Барнаульского юридического института МВД России. - 2015. - № 1 (28). - С. 130-132.

9. Педагогический энциклопедический словарь [Текст] / гл. ред. Б.М. Бим-Бад; Редкол.: М.М. Безруких, В.А. Болотов, Л.С. Глебова и др. - М.: Большая Российская энциклопедия, 2003. - 528 с.: ил.

10. Скрипко, П.Б. Реализация предметного подхода и многомерного представления данных при разработке структуры информационных ресурсов электронной информационно-образовательной среды образовательной организации [Текст] / П.Б. Скрипко, В.С. Дунин // Проблемы информационного обеспечения деятельности правоохранительных органов: материалы 3-й международной научно-практической конференции. Белгород. 2017. С. 78-83.


Review

For citations:


Emelyanova O.V., Dunin V.S., Bronenkova Y.V. DEVELOPMENT OF INDEPENDENCE OF CADETS OF EDUCATIONAL ORGANIZATIONS OF THE MINISTRY OF INTERNAL AFFAIRS OF THE RUSSIA BY MEANS ELECTRONIC INFORMATION AND EDUCATIONAL ENVIRONMENT. Herald of Siberian Institute of Business and Information Technologies. 2018;(4):111-116. (In Russ.)

Views: 140


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2225-8264 (Print)