METHODS FOR THE ASSESSMENT OF THE QUALITY OF PROVISION THE STATE AND MUNICIPAL SERVICES
Abstract
The process of introduction of information technologies in various spheres of state and municipal management is one of the most important strategic tasks for our country. The relevance of this study is due to the following circumstances: the need to analyze the national experience in the implementation of Informatization of public administration and government programs for its development and implementation; ineffectiveness of the current system of information and communication support of public administration and the lack of significant results of the introduction and use of modern information technologies at the municipal level; imperfection of the existing methods for assessing the efficiency of public services, including in electronic form and a number of other reasons. The aim of the study is a comprehensive assessment of information and communication support of state and municipal government, in the context of ongoing state programs to create an information society and the electronic state in the Russian Federation, the processes of implementation of information technologies in the work of state bodies on the example of the Ministry of education, physical culture and sports of Omsk region. The main objectives of the study were: to determine approaches to assessing the effectiveness of public administration comparative; analysis of the evaluation of quality and efficiency of state and municipal services in electronic form; identification of problems of public services in electronic form and identification of ways to solve them. As a methodological base was used for comparative analysis of methodologies for assessing the effectiveness of services designed by Lunev A. N., Pugacheva N. B. Alekseeva Y. A. the main results include the development of a new methodology for assessing the quality and effectiveness of delivery of public services by adapting an existing technique Lunev A. N. and Pugacheva N. B.
Keywords
methodology,
quality assessment,
public and municipal service,
efficiency,
e-portal,
inter-Agency collaboration,
methodology,
quality assessment,
public and municipal service,
efficiency,
e-portal,
inter-Agency collaboration
About the Author
M. G. Rodionov
Associate Professor, Financial University (Omsk Branch)
Russian Federation
References
1. Приказ ФСТЭК России от 11.02.2013 N 17 «Об утверждении Требований о защите информации, не составляющей государственную тайну, содержащейся в государственных информационных системах» (Зарегистрировано в Минюсте России 31.05.2013 N 28608) / СПС «Консультант плюс»;
2. Указ Губернатора Омской области от 3 марта 2004 г. N 53 (в ред. Указов Губернатора Омской области от 06.07.2015 N 110) «О Министерстве по делам молодежи, физической культуры и спорта Омской области»/СПС «КонсультантПлюс».
3. Об итогах ежегодного социологического исследования уровня удовлетворенности граждан качеством государственных и муниципальных услуг, предоставляемых органами государственной власти и местного самоуправления в 2017 году // Российская академия народного хозяйства и государственной службы при Президенте Россиидекабрь 2017 г.[Электронный ресурс]. - Режим доступа:http://ar.gov.ru/ru/gos_uslugi/index.html.
4. Алексеева Ю.А. Исследование эффективности и качества оказания государственных и муниципальных услуг (функций) в электронном виде: автореф. дис. … канд. техн. наук:05.13.10. - Астрахань : Изд-во «Астраханский государственный университет, 2011.- 20с.»
5. Исследование состояния организации и развития информационного обеспечения в сфере оказания государственных услуг // Государственные и муниципальные услуги: организационно - правовой и финансово - экономический аспекты: коллективная монография / под ред. Ребровой Н.П. - Омск: ФГОБУ ВПО «ГУМФ РФ», 2012. - С.316.
6. Родионов М.Г. Основы государственного регулирования в переходной экономике России. Родионов М.Г., Симонова Н.Ю., Иванова Е.В., Омск, 2011.
For citations:
Rodionov M.G.
METHODS FOR THE ASSESSMENT OF THE QUALITY OF PROVISION THE STATE AND MUNICIPAL SERVICES. Herald of Siberian Institute of Business and Information Technologies. 2018;(1):62-66.
(In Russ.)
Views:
275