Preview

Herald of Siberian Institute of Business and Information Technologies

Advanced search

IMPROVEMENT OF ROLE OF «RUSSIAN EXPORT CENTER» IN DEVELOPMENT OF INFRASTRUCTURE FOR PROMOTION OF PRODUCTS AND SERVICES TO FOREIGN MARKETS

https://doi.org/10.24411/2225-8264-2020-10072

Abstract

The purpose of the study conducted by the authors is to develop proposals for improving the role of the Russian Export Center joint-stock company in the process of developing the infrastructure for promoting domestic products and services to foreign markets. The subject of the study is the activities of the joint-stock company Russian Export Center. The organization considered by the authors is an instrument of effective cooperation between state structures and exporters, its activities contribute to the search for potential buyers for exporters in foreign markets, the preparation of marketing materials, business participation in international exhibitions and business missions. The authors of the study presented the directions for improving the role of the Russian Export Center joint-stock company in the development of infrastructure for promoting domestic products and services to foreign markets: the development of a single window mechanism through the creation of an information system that would ensure the interaction of participants in foreign economic activity and international trade with state authorities, the launch of the Register of Exporters information system; organization of a network of representative offices of the Russian Export Center joint- stock company abroad to promote the Made in Russia brand; application of the methodology developed by the authors to evaluate the economic efficiency of the held congress and exhibition events. When writing the article, methods of systematic and comparative analysis, expert assessments, and generalization were used. The application of the results is the management decision-making processes in terms of choosing directions and ways to promote Russian products and services to foreign markets. The article was prepared based on the results of studies carried out at the expense of budget allocations as part of the state task to the Financial University under the Government of the Russian Federation.

About the Authors

B. G. Hairov
Financial University under the Government of the Russian Federation, Omsk Branch
Russian Federation


A. A. Berdov
Financial University under the Government of the Russian Federation, Omsk Branch
Russian Federation


A. M. Kunichkin
Financial University under the Government of the Russian Federation, Omsk Branch
Russian Federation


References

1. Российская Федерация. Федеральные законы. Об основах государственного регулирования внешнеторговой деятельности: Федеральный закон от 08.12.2003 года № 164-ФЗ / Российская Федерация. Федеральные законы. - Доступ из СПС Гарант (дата обращения: 04.11.2020). - Текст: электронный

2. Российская Федерация. Постановления Правительства Российской Федерации. О государственной поддержке акционерного общества «Российский экспортный центр», г. Москва, в целях развития инфраструктуры повышения международной конкурентоспособности: Постановление Правительства Российской Федерации от 28.03.2019 года № 342 / Российская Федерация. Постановления Правительства Российской Федерации. - Доступ из СПС Гарант (дата обращения: 04.11.2020). - Текст: электронный

3. Итоги дискуссионной сессии «Деловые мероприятия: Роль в продвижении туристских возможностей страны» в рамках трэвел-форума Saint Petersburg Travel Hub: сайт / Event LIVE. - Санкт-Петербург, 2020. - URL: https://event-live.ru/articles/tsifry-i-fakty/tsifry-i-fakty_808.html (дата обращения: 04.11.2020). - Режим доступа: свободный. - Текст: электронный

4. Марцев, Ю.П. Влияние рыночных отношений на производство и продвижение инновационной продукции / Ю.П. Марцев, И.М. Кублин, Е.Ю. Молотова. - Текст: непосредственный // Актуальные проблемы гуманитарных и социально-экономических наук. - Москва, 2016. - № 4. - С. 62-64

5. Миргородская, О.И. Опыт и стадии формирования развитыми странами международной конкурентоспособности / О.И. Миргородская. - Текст: непосредственный // Экономическая безопасность. - Кисловодск, 2017. - № 3(97). - С. 45-56

6. Российский экспортный центр: сайт / Российский экспортный центр. - Москва, 2020. - URL: https://www.exportcenter.ru/ (дата обращения: 04.11.2020). - Режим доступа: свободный. - Текст: электронный

7. Управление Федеральной службы государственной статистики по Красноярскому краю, Республике Хакасия и Республике Тыва: сайт / Федеральная служба государственной статистики. - Красноярск, 2020. - URL: http://krasstat.old.gks.ru/wps/wcm/connect/rosstat_ts/krasstat/ru/ (дата обращения: 04.11.2020). - Режим доступа: свободный. - Текст: электронный

8. Expo Drev Russia: сайт / Expo Drev Russia. - Красноярск, 2020. - URL: https://www.krasfair.ru/events/expodrev/ (дата обращения: 04.11.2020). - Режим доступа: свободный. - Текст: электронный


Review

For citations:


Hairov B.G., Berdov A.A., Kunichkin A.M. IMPROVEMENT OF ROLE OF «RUSSIAN EXPORT CENTER» IN DEVELOPMENT OF INFRASTRUCTURE FOR PROMOTION OF PRODUCTS AND SERVICES TO FOREIGN MARKETS. Herald of Siberian Institute of Business and Information Technologies. 2020;(4):88-93. (In Russ.) https://doi.org/10.24411/2225-8264-2020-10072

Views: 111


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2225-8264 (Print)